Săptămâna trecută am fost prezenți la evenimentul organizat de către Asociația Studenților de la Facultatea de Business – “Busy 4 Business Week”, ce a constat într-o serie de sesiuni de discuții, workshop-uri, training-uri, toate acestea structurate pe teme de business.
Proiectul ilustrează foarte bine sloganul asociației – “Creștem șansele de reușită în business”, urmărind să încurajeze tinerii să facă un pas în față în domeniul antreprenoriatului, dar nu numai. Printre participanți s-au numărat atât studenți ai facultății, voluntari, cât și persoane din mediul extern, de la 20 de ani, până la cei trecuți de vârsta mijlocie, ce ne determină să credem că mediul de afaceri din România a devenit un subiect de interes major.
Din pasiune pentru business a apărut și “Busy”. Despre pasiuni ne-au vorbit toți participanții, fiecare în domenii cât se poate de diverse, dar care au învățat că atunci când ești bun și faci ce îți place apar și banii. Alături de Mădălina Hodoroc, trainer pentru tineri, participanții au discutat despre pasiuni, temeri și primii pași în ceea ce privește cariera, iar sesiunea de feedback ne-a demonstrat că uneori chiar și cei mai buni dintre noi au temeri și rețineri față de viitorul apropiat.
Cât despre viitor, Ciprian Stănescu, professor al EA – The Entrepreneurship Academy, a vorbit despre trenduri ale viitorului. Lumea în care trăim este într-o continuă mișcare, totul evoluează și se schimbă, uneori mai repede decât ne-am dori, tocmai de aceea la conferință s-a discutat despre noi domenii în care merită să investești în viitor, ținând cont de dinamica socială.
Mircea Bravo, o figura cunoscută în social media, ne-a îndrumat să încercăm cât mai multe, până reușim, iar hate-ul să îl privim obiectiv, ca o modalitate de îmbunătățire.
Am apucat să vorbesc cu Alexa Șerban, coordonatorul proiectului din acest an, care ne-a dezvăluit că organizarea acestuia nu a fost ușoară: “Câteodată ai numai vești bune și totul pare că funcționează, alte dăți stai plângând în fața laptopului și nu știi de unde să o apuci. Am avut momente în care nu am știut ce am făcut și atunci am avut noroc că am avut oameni care m-au ghidat, dar și momente în care a fost greu să îmi motivez echipa pentru că nici eu nu eram motivată.”
Astfel de situații au fost descrise și de invitați, care au vorbit despre consecvență în business. Aceștia au menționat că deși ești sigur în propriul potențial și în echipa cu care lucrezi, uneori problemele par a fi prea grele.
Pentru cei mai înrăiți fani ai “Busy 4 Business week”, ASB a pus la bătaie premii, care au constat în bilete la TEDx sau Neversea Festival, însă prezența participanților și-a spus cuvântul indiferent de mijoacele media folosite, deoarece toți speakerii au prezentat interactiv, dorința de a avea un business fiind primul motiv al regăsirii lor acolo.
“Participații au făcut B4BW să fie ce a fost. Poți să ai un produs foarte bun, dar dacă lumea nu ți-l cumpără, nu valorează nimic. Iar ei au venit, mulți dintre ei zilnic, și ne-au dat timp, sugestii, informații și au făcut atmosfera. Îmi doresc, acum la final, ca oamenii ce au făcut parte din evenimentul și comunitatea Busy să fie măcar pe jumătate la fel de mulțumiți de eveniment pe cât de încântată am fost eu de ei” ne spune Alexa despre participanți.
Ar mai fi multe de spus despre experiența “Busy 4 Business Week”, însă punctele cheie ale acestui eveniment au fost concentrate pe încurajarea tinerilor de a lua inițiative, ”pornind de la faptul că fiecare trebuie să își controleze munca, nu să se lase controlați de ea”, așa cum ne-a mărturisit coordonatoarea proiectului. Să greșești, din experiența speakerilor nu este un pas înapoi, ci un mare salt înainte, dacă o iei ca pe o lecție. Dacă ai vreo idee, nu ezita să o pui în practică pentru că, de multe ori, dacă aștepți momentul potrivit te întrec alții care nu îl așteaptă.
Bianca Ana-Maria