Comedia “Boeing Boeing” a intrat in cea de-a opta stagiune, fiind vizionata de la premiera si pana in prezent de peste 60.000 de spectatori. De altfel, comedia “Boeing Boeing” detine si un record Guinness Book pentru cea mai jucata piesa frantuzeasca la nivel mondial.
Arhitectul Bernard, personajul principal al piesei este un burlac convins si un playboy veritabil care isi traieste viata in compania a trei stewardese superbe, dar care nu au habar una de cealalta. Acest lucru este posibil datorita unui mecanism impecabil planificat in baza analizei amanuntite a orarelor de zbor si a iscusintei menajerei sale Bertha. Numai ca, un nou model de avion Boeing introdus pe piata da peste cap toate orarele de zbor si aduce impreuna in acelasi oras, iar apoi in aceeasi casa, cele 3 logodnice stewardese. Bernard incearca sa redreseze situatia implicandu-l pe bunul sau prieten de la tara, Robert. Timidul Robert uita insa ce minciuni trebuie sa spuna si cui, si astfel se isca o inlantuire de situatii comice care te fac sa razi cu lacrimi si fara sa te mai poti opri pana la finalul piesei.
Am adresat câteva întrebări celor din Teatrul Elisabeta pentru a afla care este secretul succesului lor și iată ce a ieșit:
- Comedia „Boeing Boeing” deține un record Guinness Book pentru cea mai jucată piesă franțuzească la nivel mondial. Iată că, și în România, se joacă de aproape 8 ani, cu casa închisă. Cum simțiți voi această longevitate?
Într-o lume atât de efemeră, în care lucrurile materiale și imateriale durează tot mai puțin, este o raritate să te agăți de ceva cu care să pornești pe un drum atât de lung. Longevitatea spectacolului “Boeing Boeing” se datorează textului, regiei, actorilor. Se spune despre astfel de spectacole că au stea – “Boeing Boeing” are acest noroc de a prinde la public oriunde am merge. Este jucat cu la fel de mult drag ca la început, este mereu proaspăt. Este primul semn pe care trupa Teatrului Elisabeta l-a primit – acela că are potențialul de a face lucruri extraordinare. Longevitatea este bucurie și responsabilitate.
- De cât timp veniți și la Cluj cu această piesă? Cum vi se pare publicul de aici?
Este a doua oară când venim cu “Boeing Boeing” la Cluj. De altfel, este spectacolul cu care Teatrul Elisabeta a debutat pe scena clujeană, motiv pentru care suntem emoționați și fericiți că avem șansa să-l jucăm din nou. Cât despre public, voi începe prin a spune că este printre cele mai punctuale publicuri din câte am întâlnit! Ne-au primit cu multă căldură și ne-au arătat că vor să râdă – ne-au cucerit, așa că trebuie să-i cucerim și noi, cu fiecare spectacol. J
- Teatrul Elisabeta este un teatru independent. Care este relația dintre teatrul de stat și cel independent, în zilele noastre? Se poate vorbi despre o relație de colaborare, coeziune?
Nu cred că există încă instrumente pentru colaborări sustenabile între sectorul independent și cel de stat. Fiecare sector are avantajele și dezavantajele lui, fiecare are propria legislație și propriul mod de funcționare, nu este unul mai bun decât celălalt. Momentan, cred că important este să ne găsim locul și să facem parte din același ecosistem, oferindu-le spectatorilor o paletă variată de stiluri și genuri dramatice.
Rolul teatrului independent este de a oferi o alternativă la cultura de masă a teatrelor de stat – dar, pe de altă parte, teatrele de stat nu mai produc cultură pentru mase, ci se îndreaptă către teatrul de nișă. Și atunci, raportul dintre cele două sectoare nu mai este atât de bine definit. Noi încercăm să ne diferențiem de celelalte teatre – de stat sau independente – prin piesele alese, prin unitatea repertorială și prin trupa pe care încercăm să o formăm. Faptul că nu suntem subvenționați de stat ne obligă să producem teatru pentru oameni, pentru consumatori, ne determină să devenim necesari, astfel încât spectatorii să ne aleagă.
- Ne poți descrie sentimentul de la finalul unui spectacol, când o sală de sute de suflete aplaudă necontenit?
Este un sentiment extraordinar, atât pentru actorii de pe scenă, cât și pentru echipa tehnică din spate. Este o bucurie pură, cathartică, este cea mai frumoasă parte dintr-un spectacol. Este muzica preferată a actorilor care își iubesc meseria. Nu se poate explica sentimentul de plenitudine. Aplauzele sunt, pentru actor, o reîndrăgostire permanentă față de teatru, față de oameni.
- Ce alte planuri mai aveți pentru publicul clujean? Ce alte spectacole mai pregătiți?
Vom reveni la începutul acestei primăveri cu un spectacol în premieră pentru publicul clujean – comedia „Ghici cine te sună?!”, în regia Taniei Popa. Pe lângă aceasta, mai avem multe spectacole pe care vrem să vi le aducem. Clujul este unul dintre cele mai importante centre culturale din țară, iar spectatorii au întotdeauna de unde alege. Suntem conștienți de oferta culturală vastă, motiv pentru care vom aduce întotdeauna cele mai bune producții ale noastre, astfel încât spectatorii să-și dorească să revină, și să caute evenimentele marca Teatrul Elisabeta. J
- La final, câteva gânduri pentru cititorii platformei ”Cluj for Youth”.
Vă invităm cu mult drag la spectacolele noastre, pentru că pentru noi este o adevărată plăcere să revenim la Cluj. Iar pe această cale, le mulțumesc prietenilor noștri de la „Cluj for Youth” pentru invitația de a participa la acest interviu și pentru ajutorul pe care ni l-au dat ca să ajungem mai aproape de inima clujenilor! Ne vedem pe 30 ianuarie, la comedia „Boeing Boeing”.