Sfaturi pentru o mai bună gestionare a timpului

0
1770

Tuturor ne place să procrastinăm din când în când, dar trebuie să fim conștienți că nu vom avea mai mult de 200.000 de ore de timp planificabil în cazul unei speranțe ridicate de viață. Seneca, filozoful roman, afirma: ,,Nu este puțin timpul pe care îl avem, ci mult cel pe care nu îl folosim. Astfel, ne-am gândit la câteva metode prin care să vă eficientizați activitățile de zi cu zi:

  1. Identifică hoții de timp sau factorii perturbatori care îți întrerup activitatea. Notificările telefonului mobil, timpul petrecut pe rețele sociale, lipsa obiectivelor sau a autodisciplinei se pot încadra în această categorie.
  1. Stabilește-ți obiectivele, gândește-te la ce vrei să realizezi într-un anumit interval de timp și stabilește cum vrei să ajungi acolo. Le poți împărți în obiective profesionale și personale și nu uita că trebuie să iei măsuri concrete pentru a le îndeplini.
  1. Identifică ce măsuri trebuie să iei pentru a le îndeplini. Ce activitate are o influență mai mare asupra rezultatului final dorit? Principiul Pareto spune că 20% din timpul și energia utilizate în mod strategic furnizează 80% din rezultate.
  1. Folosește metoda ALPEN pentru a-ți planifica ziua:
  • Aidentifică activitățile pe care trebuie să le realizezi
  • L desemnează perioada de timp pentru fiecare activitate
  • P stabilește prioritățile, rezervă un timp-tampon (cel mai bine aloci 60% pentru activitățile planificate, 20% pentru activități spontane și sociale și încă 20% pentru activități neașteptate precum întreruperile sau hoții de timp)
  • E găsește activitățile esențiale prin utilizarea metodei ABC (A- cele mai importante, B- sarcinile de importanță medie, C- sarcinile de rutină, mărunte)
  • N realizează verificarea finală și amână sarcinilor nerealizate

Tot pentru a vă planifica activitățile puteți folosi o agendă sau dacă considerați că este prea old-school pentru voi, puteți descarca o aplicație de gestionare a timpului de pe Google Play sau App Store.

  1. Pregătește programul pentru a doua zi! Conform unor studii psihologice, punctul de vârf al performanței este dimineața (8-10), apoi aceasta scade treptat până ajunge la minimul după-amiezii (între 14 și 16), un nou punct înalt este atins între 20 și 22, după care curba performanței scade continuu până atinge minimul absolut la câteva ore după miezul nopții.
  1. Dacă vei aborda munca în mod pozitiv, îți vei îndeplini cu succes cele mai importante sarcini!

Am cules toate aceste informații și sfaturi în urma lecturii cărții renumitului doctor Lothar SeiwertManagementul timpului, carte pe care o recomand cu multă încredere, mai ales persoanelor ce se află într-o luptă cu organizarea timpului.

Redactat de: Lungu Cristian