Conceptul CreativeMornings a luat naștere acum 12 ani în New York din dorința Tinei Roth Eisenberg de a crea o comunitate creativă care se întâlnește o dată pe lună, la sfârșit de săptămână, pentru a lua micul dejun împreună, discutând diverse subiecte. La acest eveniment poate participa orice persoană creativă, dornică de cunoaștere. De atunci până în prezent s-a extins în 207 orașe din 65 de țări.

În Cluj, acest eveniment se desfășoară deja de 2 ani, în ultima vineri a fiecărei luni. Locația care găzduiește acest eveniment este Cluj Hub. În jurul acestei inițiative s-a format o comunitate de oameni, care chiar dacă provin din domenii de activitate diferite, se întrunesc pentru a discuta diverse teme de interes comun. În această lună se împlinesc 2 ani de când Diminețile Creative au ajuns și la Cluj. Tema acestei luni este Silence, iar invitatul evenimentului din această săptămână este Jabari Holloway.

În continuare, pentru a afla mai multe detalii despre acest eveniment am stat de vorbă cu coordonatoarea proiectului CreativeMornings – Ștefania Robu.

Cum ai auzit de evenimentul CreativeMornings?

Când am început să lucrez în echipa ClujHub, acum aproximativ 4 ani, colegii mei știau de acest concept și doreau să aplice pentru licență. I did some research, m-am îndrăgostit de concept și format și după câteva luni am și aplicat pentru licență.

De unde a apărut ideea de a aduce CreativeMornings și în Cluj-Napoca?

După cum am menționat și în răspunsul de la prima întrebare, ideea a pornit de la colegii mei. Aceștia au descoperit nevoia aducerii unui astfel de eveniment și în Cluj, iar eu am avut marele noroc să vin în echipă la momentul potrivit și să reușesc să obțin licența cu susținerea lor și ulterior să-l implementez.

Cu cine ai luat contact pentru a implementa acest eveniment în Cluj?

Când am aplicat pentru licență (care este un proces destul de complex) am intrat în legătură directă cu echipa globală din New York (orașul de unde a pornit acest concept de eveniment, acum 11 ani). După ce am obținut licența, oricând aveam întrebări sau nelămuriri legate de formatul evenimentului sau implementare, ei erau alături de mine. De asemenea, aveam la dispoziție un program de global buddy, prin intermediul căruia am fost pusă în legătură cu o gazdă din altă țară cu o experiență de câțiva ani în organizarea CreativeMornings. 

Prima ediție CreativeMornings, decembrie 2017

Care a fost cea mai grea ediție CreativeMornings?

Sincer nicio ediție nu s-ar încadra în această categorie. Însă, cu siguranță, ediția cu cele mai mari emoții a fost prima (decembrie 2017) – pentru că nu știam cum va fi primit acest concept aparte de eveniment în Cluj. Însă, clujenii sunt oameni matinali și creativi, prin urmare au venit aproximativ 100 de persoane la prima ediție 🙂

Dar cea mai frumoasă?

Foarte greu de ales 🙂 Printre cele mai frumoase au fost: septembrie 2018 cu Kero Zen când publicul a pictat și desenat două pânze mari, februarie 2019 cu Kai Brand Jacobsen care a apărut ca highlight în newsletter-ul global (primul talk din România ales de echipa globală pentru newsletter – din câte am înțeles de la ei), iunie 2018 când Veronica Soare a făcut un caleidoscop în timpul talk-ului,  iunie 2019 cu legendara Irina Margareta Nistor și ediția din august  – prima ținută într-un parc.

Care a fost cel mai neașteptat moment din cadrul unei sesiuni?

A fost chiar la prima ediție, când membri din public au stat la povești cu speakerul o oră în plus după ce s-a terminat evenimentul 🙂

În fiecare lună e o nouă temă. Cum se alege tema fiecărei ediții?

Temele sunt primite cu un an în avans de la echipa globală și toate orașele din lume care organizează CreativeMornings explorează în felul lor aceeași temă lunară. Temele sunt alese de către orașele CM în ordinea intrării în familia globală CreativeMornings. Prin urmare, va veni și rândul Clujului să aleagă o temă globală…în aproximativ 2 ani 🙂

După părerea ta cum crezi că a îmbunătățit acest eveniment comunitatea din Cluj care frecventează acest gen de evenimente?

Cu siguranță a schimbat relația multor creativi cu diminețile – nici eu nu eram o persoană matinală înainte. De asemenea, pe lângă oferirea unui cadrul prietenos, conectare și inspirație, nu numai la nivel local, dar și la nivel global.

Care sunt planurile pentru viitor? Dar viziunea?

Pe viitor, pe lângă dorința de a avea și invitați internaționali care nu locuiesc în Cluj, doresc să mă concentrez mai mult pe audience engagement și să încurajez cât mai multe colaborări între membrii din comunitate.

Ce alte proiecte ai dori să implementezi în Cluj?

Trebuie să recunosc că am o listă, dar totul depinde în a găsi momentele potrivite și oamenii potriviți.

Pentru cineva care nu a auzit niciodată de concept, cum le-ați explica în câteva cuvinte ce înseamnă CreativeMornings?

După cum este definit și la nivel global: ’’It is a free breakfast lecture monthly series for the creative community. Because everybody is creative and everybody is welcome’’. În alte cuvinte, este un prilej să-ți începi o dimineață de vineri altfel, alături de oameni faini și creativi la un mic dejun, cafea și să explorezi o temă globală alături de un invitat pasionat de domeniul său și de ceea ce face.

Ce alte activități ați recomanda în Cluj pentru “sporirea creativității”?

Aș recomanda activități cât mai variate ca domenii și nivele de interacțiune. Aș recomanda să fim cât mai curioși și să explorăm activități cât mai diferite de propriul domeniu profesional.

Cum ar arăta dimineața creativă perfectă?

Pentru mine este acea dimineață când organizez CreativeMornings Cluj 🙂

În curând se împlinesc 2 ani de când CreativeMornings și-a făcut apariția și în Cluj-Napoca. Ce gânduri ai după atâtea dimineți interactive?

Mi se pare ușor ireal că au trecut 2 ani de zile și este magnific cât de frumos și organic a crescut această comunitate. În sufletul meu fiecare ediție este specială, mai ales pentru că majoritatea spekerilor aleși de mine sunt oameni dragi cu care am colaborat în trecut și oameni pe care îi admir cu adevărat. Și după 2 ani am aceeași bucurie care mă motivează să fac fiecare ediție: când observ cum ajung omuleții dimineața cu ochii semi-deschiși și dornici de prima gură de cafea, și cum pleacă de la eveniment – plini de energie, inspirați și cu zâmbete largi.

„Everyone is creative. Everyone is welcome.”, este motto-ul CreativeMornings Cluj

Sursă imagini: Pagina de Facebook – CreativeMornings Cluj.