Cuvântul influencer bate pe la toate casele oamenilor tot mai des. Este ca o mașină programată. El face parte dintr-o idee, apoi dintr-o aprobare și în final dintr-un conținut.
Influencer marketing
Principalul diferențiator în cazul marketingului influencer este că rezultatele campaniei constau în colaborările dintre mărci și influențatori. Fie că vorbim de marketing sau nu, influencerii au ideile lor, iar viața personală este combinată cu cea profesională involuntar. Marketingul influencer nu implică doar celebrități, mulți dintre ei nu s-ar considera niciodată celebri într-un cadru offline.
Legătura influencer – brand
- Are o oarecare putere de a afecta deciziile de cumpărare
- Perseverența este punctul forte
- Oamenii văd și cumpără, fără a pune alte întrebări, deoarece le primesc involuntar
Conform unor statistici, majoritatea mărcilor cheltuiesc mai puțin de 50 de milioane de dolari pe marketingul pentru influență, iar 5% cheltuiesc mai mult de 500 de dolari. În mod clar, suma cheltuită de o firmă depinde de mărimea bugetului său total de marketing și de proporția pe care alege să o dedice marketingului influencer. Brandurile care optează pentru a lucra cu megainfluenți și celebrități cheltuiesc de obicei mai mult decât mărcile care lucrează alături de micro sau nano-influențatori.
Ruxandra Chis – fashion influencer, ne-a oferit câteva detalii despre acest concept.
Always dress like you’re going to meet your worst enemy!
Care este procesul dintre un influencer și brandul lui?
Când ești la început este greu să te găsească firmele pe tine, de aceea, eu cel puțin trimiteam multe mailuri la brandurile cu care îmi doream să colaborez. Acum, sunt branduri care te contactează ele pe tine și mai sunt și diferite platforme unde brandurile îsi postează campaniile și tu aplici la cele care sunt pe profilul și placul tău.
Ce putere au postările unui influencer asupra unui brand?
Postările unui influencer pot avea impact asupra brandurile în două feluri: impact pozitiv, atunci când în calitate de influencer recomanzi un brand pe care l-ai încercat și îți place, iar atunci și urmăritorii tăi vor fi deschiși să îl încerce; sau negativ, atunci când nu ești mulțumită și împărtășești experiența ta. La fel, urmăritorii vor fi foarte reticenți să mai încerce produsul respectiv și va avea un efect mai puțin plăcut asupra brandului.
De ce e important ca între cele două să existe o legătură?
Pentru că tu ca influencer nu poți face reclamă unui brand în care nu crezi și care nu este pe stilul tău, deoarece în timp îți pierzi credibilitatea.
Ce impact au toate acestea asupra “oamenilor de rând”?
“Oamenii de rând” vor fi influențați de părerile și opiniile noastre, de aceea trebuie să avem grijă ce spunem și ce promovăm. Persoanele care mă urmăresc pe mine, cel puțin, vor fi inspirate prin diferite idei de ținute, prin locuri unde să călătorească și de asemenea voi încerca să le insuflu încredere, bună dispoziție și curaj să își urmeze visurile.
Ce semnifică viața personală/profesională a unui influencer?
Sincer, de foarte multe ori, viața personală se intersectează cu viața profesională pentru că prin ceea ce facem noi, practic, lăsăm urmăritorii să “intre” în casele și viețile noastre. Dar, desigur, rămân și unele aspecte pe care un influencer evită sau nu le discută, pentru că cel mai probabil preferă să le păstreze pentru el.
Este vorba despre legătură, despre ce alegem să urmărim și despre ce impact au toate acestea asupra noastră.
Redactat de: Rotărița Andreea